Jak pozyskać klientów i zaistnieć na rynku?

Biznes dotyczący obrotu nieruchomościami zawsze był lukratywny. Nieruchomości są drogie, a istota zarobku w tej branży polega na pobraniu kilku procent od jej wartości w momencie finalizowania transakcji dokonywanej na tej  właśnie nieruchomości. Średnia transakcja w tej branży ( kupno-sprzedaż)  to około 300-400 tysięcy i więcej, więc łatwo policzyć o jakie pieniądze chodzi. Prawdą jest, że czasem na sfinalizowanie takiej transakcji trzeba czekać kilka miesięcy i więcej, a przecież przez ten czas wszystkie koszty prowadzenia biura trzeba ponosić, ale i tak nie zmniejsza to   zazwyczaj sporej  rentowności biur pośrednictwa obrotu nieruchomościami na naszym rynku. Poza tym dochody z tej działalności pochodzą również  z pośrednictwa z najmu i dzierżawy oraz szeroko pojętego doradztwa.

Konkurencja w tej branży jest dość duża, ale ciągle jeszcze jest sporo miejsca na rynku, bo Polska to kraj na dorobku, gdzie ciągle jest za mało mieszkań i bardzo dużo się buduje, Polska to kraj, gdzie ceny ziemi są o wiele niższe niż w Europie zachodniej i w końcu Polska to ciągle jeszcze beneficjent unijnych funduszy, które w przeważającej ilości skierowane są na inwestycje trwałe, takie jak na przykład budownictwo. Te i jeszcze wiele innych czynników może sugerować, że agencje pośredniczące w obrocie nieruchomości mają przed sobą całkiem dobrą  perspektywę rozwoju przez wiele, wiele lat.

Nie znaczy to, że otwarcie biura nieruchomości jest skazane na sukces i że działające już agencje nieruchomości mogą spać spokojnie. Wystarczy przeanalizować wielkie kłopoty jakie dotknęły bogate kraje zachodu spowodowane właśnie załamaniem się rynku nieruchomości.

Najlepszą receptą na sukces  biura pośrednictwa nieruchomości jest wysoki i profesjonalny standard usług, a więc  przede wszystkim szeroka wiedza i doskonałe  umiejętności. Ważna tez jest dobra lokalizacja, najlepiej żeby lokal  znajdował się  na drodze przyszłych klientów, żeby był łatwo dostępny ( na parterze) i żeby miał witrynę do prezentacji ofert ze zdjęciami. Ale w dzisiejszych czasach najważniejszy jest internet-  mądra i skuteczna strategia marketingowa powinna być skierowana właśnie tam. Profesjonalny program komputerowy to podstawa,  potem dobra strona internetowa, a do tego obowiązkowo pozycjonowanie, portale społecznościowe itp.

Długim, żmudnym, ale bardzo ważnym procesem jest kompletowanie bazy danych, która z czasem stanie się ważnym zasobem firmy. 

Dobrym, choć trudnym sposobem na zaistnienie jest postawienie na specjalizację. Zdecydowana większość biur nieruchomości obejmuje swoją działalnością wszystko na czym tylko da się zarobić, czasem jednak warto postawić tylko na  jeden segment i specjalizować się w nim. Jeśli dobra opinia najpierw wśród klientów, a potem w branży się utrwali, może to przesądzić o sukcesie biznesowym na długi czas.